Torstens Mattelabb numera
Movium Mattelabb
LÄNKAR
Göra egna matteverktyg skapar ansvar och stimulerar alla sinnen
Matematikundervisningen börjar när pedagoger
och elever tillsammans gör sina matteverktyg.
När man är delaktig ökar också engagemanget
och ansvarskänslan. Barn som får springa av sig
och leka med mattebegreppen får stöd av alla
sina sinnen i förståelsen av de mattebegrepp
de möter i verkliga livet.
Mattelabbets färglada plankor, tärningar, rep och västar
stimulerar alla sinnen.
De enkla hjälpmedlen gör att utematten kan varieras
i det oändliga från barn i 3- årsåldern till elever i klass 6.
Gladmålade kvadrater, som redskap i undervisningen.
|
Tallinie med västar.
|
sa: ”Det pirrade i magen, det dunkade i hjärtat .
Roligt när jag gissade rätt med tärningarna”.
Utvecklingsarbete pågår
- utomhusmatematik för högstadiet.
- Sannolikheten i fröpåsen med matematiker vid Linnèuniversitet, Växjö.
Vi skräddarsyr utbildningar för er !
|